Egentligen så hatar jag ”kloka” citat och ordspråk

2009/04/29 at 10:21

Men ibland måste man göra undantag och detta citat berör dessutom min jämförelse av förvirringen kring sociala medier med den teoretiska fysikens abstrakta verklighet.  Så här kommer ett välformulerat citat som kan lika gärna användas på företagens och organisationers oförmåga att ta till sig nya idéer:

”En ny vetenskaplig teori slår inte igenom för att opponenterna blir övertygade och ser ljuset, utan för att de dör ut och ersätts av en ny generation”

Max Planck, Kvantfysikens fader.

Ganska deprimerande men sant på så många sätt.

Tänk på det nästa gång ni ska övertala er chef eller klient för en ny idé, ni kanske använder fel metod : )

Skrivet av:

Vladimir

Annonser

Entry filed under: Kloka tankar och ord, Samhällsutveckling, Socialt Internet, Vladimir.

Sociala Medier fem år fram i tiden Marknadsföring 2.0 – Kramar istället för böter!


About this blog

My name is Vladimir Koller and I work as freelance Digital Creative and Web Strategist. I have my own company,One Hot Pixel and work also directly for other agencies and production companies.,

This is my personal blog where I write about anything that interest me and is remotely connected to the exciting field of human (and digital) communication.

%d bloggare gillar detta: