Sociala Medier fem år fram i tiden

2009/04/28 at 16:44

Skarp analys från Jeremiah Owyang om hur utvecklingen inom sociala medier kommer (förmodligen) att se ut de närmaste fem åren. Vi är nu i början av fas 3, sammanslagningen av de sociala nätverken med hjälp av en gemensam identitet som gör att vi kan ta med våra kompisar vart vi än hamnar på nätet (många företag har dock inte ens kommit börjat med fas 1!).

Vi kommer (förhoppningsvis) snart inte behöva logga in med separata identiteter till olika sociala verktyg och plattformar.

Nu ska bara Google och Facebook bestämma vem som blir herre på täppan och sedan blir allt bra. Men utvecklingen stannar inte där. Läs mer här:

”Social Media: The Five-Year Forecast

Social media has only just taken off, says Forrester analyst Jeremiah Owyang — and his ”Future of the Social Web” report says social networks and marketers will have to change their strategies.”

destinationCRM.com: Social Media: The Five-Year Forecast.

Skrivet, klippt och länkat av:

Vladimir

Annonser

Entry filed under: Ekonomi, Journalism, Kloka tankar och ord, Kultur, Marknadsföring 2.0, Reklamexempel, Samhällsutveckling, Socialt Internet, Teknik, Vladimir.

Clay Shirky – en ÄKTA smartskalle Egentligen så hatar jag ”kloka” citat och ordspråk


About this blog

My name is Vladimir Koller and I work as freelance Digital Creative and Web Strategist. I have my own company,One Hot Pixel and work also directly for other agencies and production companies.,

This is my personal blog where I write about anything that interest me and is remotely connected to the exciting field of human (and digital) communication.

%d bloggare gillar detta: