Clay Shirky – en ÄKTA smartskalle

2009/04/28 at 15:47

Läs denna eminenta sammanfattning av den briljante Clay Shirky. Skrivet av ännu en smartskalle, Joakim Jardenberg, VD för Mindpark.

”För oss i mediebranschen är Clay Shirky intressant bland annat genom att han tydligt placerar medierna i ett sammanhang i samhället. Både i den roll vi haft under århundrade, som agendasättande, drivande och självklara – och i den roll som vi har idag, mitt i det kaotiska skifte som internet har försatt oss i. Han ruskar också om rejält och ifrågasätter rakt ut om vi har någon roll alls att spela imorgon. På det sättet är han mycket modigare, och mycket mer utmanande att lyssna på, än de flesta andra tänkare idag.”

Clay Shirky – en ÄKTA smartskalle · Mindpark

Rekommenderas varmt!

Skrivet, klippt och länkat av:

Vladimir

Annonser

Entry filed under: Journalism, Kloka tankar och ord, Kultur, Marknadsföring 2.0, Samhällsutveckling, Socialt Internet, Teknik, Vladimir.

Grand Unified Theory för den nya marknadsföringen Sociala Medier fem år fram i tiden


About this blog

My name is Vladimir Koller and I work as freelance Digital Creative and Web Strategist. I have my own company,One Hot Pixel and work also directly for other agencies and production companies.,

This is my personal blog where I write about anything that interest me and is remotely connected to the exciting field of human (and digital) communication.

%d bloggare gillar detta: